Põhjaliku e-teenuste süsteemi arendamine on tekitanud Bangladeshis vajaduse tõhusa organisatsiooni järele, mis ühendaks e-teenuste andmekeskused riikliku pilvega,. Novian Technologies on oma riikliku pilveinfrastruktuuri ümber kujundanud ja integreerinud nii, et riigiasutused saaksid seda mugavalt ja tõhusalt kasutada. Projekti tulemuseks on lihtne riigipilve kasutamine riigiasutustes, arusaadav hinnakujundus, tõhus riigiressursside kasutamine, mugav süsteemide ja tarkvara integreerimine riigipilve.
Olukord
Bangladesh on üks värvikamaid ja samal ajal ka üks vaesemaid riike maailmas. Riigi ühiskonna kõige haavatavamad grupid – naised, vanemaealised, puuetega inimesed – seisid pidevalt silmitsi raskustega siis, kui oli vaja kasutada riigiasutuste põhiteenuseid.
Bangladeshi digistrateegia arenguga on riigis aktiivselt tegeldud viimased kümme aastat. Alates 2010. aastast on riigis rajatud 5400 elektroonilist rahvastikuteeninduskeskust, mis tagavad riigi elanikele, sõltumata nende haridusest, parema ligipääsu teabele, kaubandus- ja valitsusteenustele.
Nendes keskustes on saadaval üle 150 avaliku ja erateenuse: maaomandi-, sünni- ja surmaregistrid, isikut tõendavate dokumentide väljastamine, elektroonilised meditsiiniteenused, kindlustus jne. Neis keskustes saavad elanikud avada ka pangakonto.
Elektroonilised teeninduskeskused paiknevad riigis nii, et need ei oleks ühestki maapiirkonnast kaugemal kui neli kilomeetrit. Nad töötavad sageli õhtuti ja pühade ajal, võimaldades elanikel juurdepääsu teenustele ka pärast tööaega. Seega pakuvad e-teeninduskeskused võimalust kasutada teenuseid tõhusalt, tasuta, säästes aega ja raha.
Riigi elanikud kasutavad nende keskuste teenuseid keskmiselt 5,1 miljonit korda kuus. Arvutused näitavad, et viimase seitsme aastaga on riigi avaliku teenindamise aeg lühenenud keskmiselt 85%, kulud on langenud 63% ja asutuste füüsiliste külastuste arv on vähenenud 40%. Elektroonilised teeninduskeskused on Bangladeshi elanikel aidanud 7 aasta jooksul säästa enam kui 2 miljardit dollarit!
Probleem
Nii suure ja keeruka elektrooniliste teenuste osutamise süsteemi loomisega tekkis Bangladeshis vajadus luua eraldi organisatsioon, mis ühendaks elektroonilisi andmekeskusi elektrooniliste pilveteenustega (GovCloud). Uus organisatsioon vajas tõhusat ärimudelit.
Lahendus
Novian Technologies (varasema nimetusega BAIP) restruktureeris ja integreeris riigi pilvetaristu nii, et riigiasutused saaksid seda mugavalt ja tõhusalt kasutada: koostas teenuseid kombineeriva äristrateegia ja sellega kaasneva turundusstrateegia, lõi teenusekataloogi ja tõhusa hinnastrateegia.
Paigaldati ja juurutati iseteenindusportaal, teenuste maksemudel ja pilvehalduse infosüsteem. Korraldati koolitused andmekeskuste juhtidele ja IT-spetsialistidele tehnoloogia, äriarenduse, klienditeeninduse ning müügi vallas.
Rakendati avatud lähtekoodiga orkestreerimisplatvorm, mis loob jätkusuutliku tulevikukindla lahenduse.
Tulemus
Kiire ja lihtne riigipilve kasutamine riigiasutustes, arusaadav hinnakujundus, tõhus riigiressursside kasutamine, mugav süsteemide ja tarkvara integreerimine riigipilve.